人気ブログランキング | 話題のタグを見る

いっこく堂   

What brilliant people there are in the world! Ikkokudo, a professional ventriloquist, is one of them, I think. Of course, he is talented, but he's also a very hard worker. I thought so when I watched him on TV the other day. He can give an imitation of talented singers using a dummy. For instance, Chiharu Matsuyama, Masafumi Akikawa, Yosui Inoue. His performance fixed my attention. I can't sing well even though I open my mouth widely. Ikkokudo didn't only sing with a powerful voice but gave an imitation of singers without opening his mouth. When he gave an imitation of Scat Man John, I gasped with surprise. We usually pronounce the sound of p and b using our lips. Ikkokudo did it with ventriloquism. Bravo! By the way, he performed on TV in China, too. Of course, in Chinese. His performance fascinated the Chinese audience. Ikkokudo, a wonderful entertainer!

世の中には、何て才能豊かな人たちがいるのでしょう!

プロの腹話術師のいっこく堂は、その一人だと思います。

もちろん、才能のある人でしょうが、彼はかなりの努力家です。
先日、テレビで見て、そう思いました。

彼は腹話術の人形を使って、歌唱力のある歌手の物まねができます。
たとえば、松山千春とか秋川雅史とか井上陽水。彼の腹話術に、私の目はくぎ付けになりました。

私は大きな口を開けても、上手に歌を歌えません。
いっこく堂は口を開けずに、豊かな声量で歌ったばかりでなく
歌手の物まねをしたんです。

スキャットマン・ジョンの物まねをしたときは驚いて息をのみました。

私たちはふつう唇を使って、p(ぷ)とb(ぶ)の音を発音します。
いっこく堂は、腹話術でそれをやったんです。

ブラボー!

ところで、彼は中国のテレビでも腹話術をやりました。
もちろん、中国語で。

彼の演技は、中国の視聴者を魅了しましたよ。

いっこく堂! すばらしい芸人さんです!!

いっこく堂_f0163810_23374281.jpg


口を開けないで歌うなんて…それもモノマネ。 努力の日々なんだろうなあ…

いっこく堂_f0163810_2338296.jpg


「千の風にのって」を腹話術で…

by kyoumogenki123 | 2011-10-12 23:32

<< J.A.T.D にしゃんた 霧島でゲーム >>