人気ブログランキング | 話題のタグを見る

いつもの歯医者さんで…   

My dentist is honest, and besides, a busy bee. He seldom closes his office, and his selling point is that he is open even on Sundays and national holidays. And he also makes house calls. So naturally he worked during "Golden Week", the succession of holidays from April 29 to May 5 this year, too. His wife is a dentist, too, and she was my daughter's dentist before she left home. She has her office on the same premises as their house. My dentist's office is somewhere else. She closes her office on holidays. Though I don't know if my dentist simply likes working very much or has to work hard, it's true he works without a holiday.This introduction has become too long. Sorry! What I want to say is that I went to the dentist after making an appointment and he already had a patient before me, and he seemed to need more time. I usually exercise lightly at the corner of the waiting room when I'm waiting for my turn. I was exercising that day, too. During the treatment of the other patient, he showed himself at the front desk and talked to me, "I'm sorry I have kept you waiting. Please go on exercising and give us a little more time." His behavior is always filled with seriousness, and so I answered willingly,"Yes!" I may be a funny patient for him who exercises in the waiting room. I gave a chuckle in spite of myself.

私の掛かりつけの歯医者さんは誠実で、そのうえ働き者です。

めったに医院を休まず、日曜も祝祭日も営業してますよというのが、売り。
また、往診もします。

だから、当然今年のゴールデンウィーク(4月29日から5月5日までの一連の休み)も
歯医者さんは、仕事でした。

奥さんも歯医者さんで、娘が家を離れるまで、娘のかかりつけの歯医者さんでした。
奥さんの医院は自宅と同じ敷地内にあります。ダンナさんの医院は別の所に。

奥さんは、休日には医院を休みます。

ダンナさんは、単に働くのがとても好きなのか
それとも働かなくっちゃいけないのかわかりませんが
休日返上で働いてるのは、事実です。

前置きが、長くなりました。ごめんなさい!

言いたいことは、私がそのかかりつけの歯医者さんに
予約して行ったということ、そして私の前にすでに患者さんが一人いて

その治療に時間がかかりそうだった、ということです。

自分の番がくるまで、私はふつう待合室の隅で軽く体操をします。
その日も、体操してました。

私の前の患者さんを治療してる途中で
歯医者さんは受け付けに姿を見せ、言いました。

「お待たせしてすみません。そのまま体操を続けていただいて
もう少しお待ちくださいね。」

その態度はいつも真面目で、だから快く「はい!」って、答えました。

歯医者さんにしてみれば、私は待合室で体操するおかしい患者かも。
思わず、クスッて笑ってしまいました。

実際は、「そのまま体操を続けていただいて…」とはおっしゃらず
「そのままそれを続けて、ごゆっくり…」とかなんとか、語尾を濁されたんですよ。
いちいち、正直というか真面目というか。 (*^_^*)

治療の説明も、ていねいです。
あ、ダイエットなさったのか、あごのラインがシャープだった…
奥さまの厳しいご指導があったのかしらん?

皆さんは、どんな感じでお待ちになりますか、病院なんかでは。

by kyoumogenki123 | 2011-05-05 16:53

<< ベッキーー♪♯が来た・・・ イタリアンラベンダー >>