人気ブログランキング | 話題のタグを見る

家から出ない日…   

I'm at home all day long on Mondays as long as I don't have anything special to go out for. Recently, I made up my mind to do so, to think of my physical power. I don't want to say this, but I've been physically weak since I was in my twenties; more exactly, since I was operated on for spleen extirpation. Oh, it's been good to remember my tireless girlhood! I used to get a good tan on my skin all year around. Now? I get tired very easily. Nevertheless, being active more than real physical power is my vice. So I stayed home quietly this Monday(yesterday) drying futons and blankets and so on outside. By the way, several friends and acquaintances of mine came to Mr. Nishanta's speech the other day. I called and asked them to go to the speech. As I was working as the receptionist that day, I enjoyed talking with them there, and I promised some people to meet again and eat together in the near future. And I also happened to meet two women after an interval of about twenty years. I thought heartily how fast time passes.

よほどの用事がない限り、月曜日は一日中家にいます。
最近、自分の体力を考えてそう決めました。

あまり言いたくないけど、20代のころから体弱いです。
もっと正確に言うと、脾臓摘出してから。

おお、疲れを知らなかった少女の頃がなつかしい!
年中、小麦色に焼けてましたっけ。

今ですか? いともたやすく疲れます。

なのに、実際の体力以上に動いてしまうのが、私の悪い癖。
というわけで、今週の月曜日(昨日)は布団や毛布なんかを干しながら
家で静かにしてました。

ところで、先日のにしゃんた氏の講演には、友人、知人が何人も来てくれました。
講演に来て下さいねって、電話でお誘いしたんです。

その日、私は受付係をやってましたので
来て下さった皆さんと、おしゃべりできて楽しかったです。
そのうちの何人かとは、近いうちにお食事しましょうって約束しました。

また、思いがけなくお二人の女性と、およそ20年ぶりに再会。

月日のたつのは速いもんだなあと、しみじみ…

家から出ない日…_f0163810_16185797.jpg


北京語を話すYさん。
私の娘より若くて、私は彼女の日本の母さん。
「あれ、髪染めたの?」って聞いたら「はい、今日はキレイにしてきました・・・」って。

頑張り屋さんで、日本語検定1級に合格してます。

家から出ない日…_f0163810_16254751.jpg


子どものころ、ロシア娘?って言われたとか。
肌が透きとおるように白い、モンゴル衣装を着たKさん。

5年ぶりに里帰りしたら、日本の食事が恋しくて仕方なかったって…
お舅、お姑さんが、Kさんにとても優しくしてくださいます。

by kyoumogenki123 | 2011-11-01 15:53

<< 玄米ご飯 J.A.T.D にしゃんた >>