人気ブログランキング | 話題のタグを見る

猫カフェが…   

I found an interesting article from The Daily Yomiuri, and I'll introduce it to
you.
Operators of so-called cat cafes, where visitors can play with cats in a relaxing atmosphere, are upset over a revision of the enforcement regulations of the Animal Protection Law that would prohibit the display of cats late at night starting June 1.
The aim of the revision is to keep pet stores in busy shopping districts from displaying puppies and kittens for sale later than 8 p.m. Cat cafe operators are protesting the government's plan to prohibit all forms of "display" irrespective of the type of business. "Cats are nocturnal animals. They are adults and already get enough rest during the day,"the operator of one cat cafe said. A male salaried worker, who was caressing the back of a striped cat, was appalled to hear that playing with cats after 8 p.m. will be prohibited from June. "I really enjoy coming here after work,"he said disappointedly.

デイリー読売の面白い記事を見つけましたので、ご紹介します。

お客がリラックスした雰囲気の中で猫と遊べる
いわゆる猫カフェが人気だそうですが

動物愛護法の施行規則改正により
6月1日から夜遅くの猫の展示が禁止されるということで
業者が不満を募らせているとか。

改正のねらいは、繁華街にあるペットショップの子犬や子猫を
夜8時以降の販売展示から守るためだそうです。

猫カフェ業者は、政府案が業態を考慮せず「展示」をすべて禁止していることに
抗議しているもよう。

「猫は夜行性。店に出ているのは大人の猫で、昼間十分休ませている。」
というのが、業者側の言い分のようです。

猫カフェで、しま模様の猫の背中を優しく撫でていたあるサラリーマンは
6月からは8時以降、猫と遊べなくなると聞き、ビックリしていたとか。

「僕は仕事帰りにここに来て、本当に楽しんでるんですよ。」って、ガックリ…

猫カフェが…_f0163810_12155817.jpg


都会にはいろんなカフェがあるんだなあと、思いました。

私の子ども時代は、いつも家にネコがいました。
1匹が亡くなれば、すぐにどこからか次のネコがやってきました。

不思議なことに、いつも黒と白のツートンカラーのネコばかり。
名前はネコが代わっても、いつも「ちょん」…

「ちょん」のお産も経験しました。

母が「ネコも人間も一緒タイ。」と言って
鳴きながらしきりにすり寄る「ちょん」のお腹を、母がさすってやっていました。

翌朝、子ねこが生まれていました。

by kyoumogenki123 | 2012-02-15 11:53

<< マカロニサラダ… デヴィ夫人:まごわやさしい >>