人気ブログランキング | 話題のタグを見る

LED懐中電灯   

On walking back from my "juku," which is in my garden, to my house at night, I have almost fallen down several times. It is only a slight distance, and I know where everything is in the garden. However, sometimes I am surprised to stumble on something unexpected, like a dead branch, a small stone, or a puddle. The danger disposed my husband to help me. He bought an LED flashlight. With being the same size as my cell-phone, it is convenient to carry in my bag. Besides, it was cheap, only 980 yen and is very bright. It functions with only one small dry battery. He also bought one for himself. Unlike in a city, the roads at night in the country are dark. The flashlight is convenient for his night walk, too. Please imagine me, who moves in the garden which is not large, with a flashlight. Do I look ridiculous? I'm not a doddering woman yet, but I began to use a flashlight so as not to fall down to parody the saying, "Look before you leap."

夜、庭にある私の「塾」から自宅に歩いて戻ってくる時
何回か転びそうになったことがあります。

たいした距離じゃないんです、庭のどこに何があるかも全部わかってます。

けれど、枯枝とか小さな石とか水たまりのような予期せぬものにつまずいて
時々、ビックリします。

危ないので、見かねて夫が助けてくれました。
LED懐中電灯を買ってきました。

私の携帯と同じ大きさで、バッグに入れて持ち歩くに便利。
そのうえ安くて980円、とても明るく照らします。小さな乾電池1個で機能。

夫は自分のためにも買ってきました。
都会のようにはいかず、田舎の夜道は暗いです。夜の散歩にも重宝します。

懐中電灯を持って、広くもない庭を移動する私を想像してみてくださいね。
滑稽に見えるかな?

まだ、足取りヨロヨロおばさんじゃありませんけど
「転ばぬ先の杖」をもじって、転ばないように懐中電灯を使い始めました。(*^_^*)

LED懐中電灯_f0163810_11195611.jpg


わずかな距離でも、足もとが明るいと安心して歩けます。
私が懐中電灯を使うようになるとは・・・・ね。

by kyoumogenki123 | 2012-11-27 11:13

<< 里芋は・・・ 塩麹 >>