人気ブログランキング | 話題のタグを見る

低血圧   

I have low blood pressure. I did not care about it until recently, but thinking of my age I realize I should care about my own blood pressure. Therefore, I checked my blood pressure the other day just after I finished swimming. The maximal BP was 80, and the diastolic was 40. A woman who looked in her late thirties on seeing the numbers, said to me in an astonished voice, "That result shows you're dying." I am dying? Did she mean my blood pressure is too low? She was a stranger to me, but she seemed to be nice, and asked me, "Isn't it hard for you to get up in the morning?" No, I feel fresh when I wake up every morning and I make breakfast quickly. However, I have easily gotten tired since I was young. By the way, recently I have begun to drink a few cups of coffee a day though I seldom drank coffee before. Does my low blood pressure create a need for my body to have caffeine? As I have no idea how to improve my low blood pressure, I only started to massage the base of the back of my big toes. And my soles, too. By the way, the manometer at the swimming pool I usually use sometimes makes a mistake. A machine is a machine. One day, 76 and 52. Today, 96 and 58. Anyway, I will check my blood pressure once in a while, not too often, so as no to worry too much.

私は低血圧です。最近まで気にしてませんでしたが
年齢のことを考えると、自身の血圧は気づかうべきだろうと。

というわけで、、先日、泳いだ後に測定しました。上が80で下が40。
数値を見た30代後半とおぼしき女性が、驚いた声で私に言いました。

「それって、死にかけてません?」 
私が死にかけている?私の血圧が低すぎるってこと?

名前も知らない女性でしたが、感じ良さそうな人で
「朝起きるのが困難じゃないですか。」と、聞いてきました。

いいえ、毎朝目覚めは良く、朝食もテキパキ作ります。
だけど、若いころから疲れやすかったかな。

ところで、以前はめったにコーヒーを飲まなかったのに
最近は1日に数杯飲むようになりました。

低血圧ゆえに、体がカフェインを必要としているのかな。
どうしたら低血圧が改善するのかわからないので

とりあえず足の親指裏の根元を、マッサージ開始。足の裏も。

といっても、ふだん私が使用するプール設置の血圧測定器は
ときどき誤作動を起こします。機械ですから。

いつかは76と52。今日は96と58。

ともかく、心配しすぎないよう
しょっちゅう過ぎない程度で、たまに血圧を測ろうと思います。

by kyoumogenki123 | 2013-05-25 22:15

<< 公園にて わたしは・・・ >>